Обстеження пасажиропотоку завершено. Загальний обсяг перевезень за рік розрахунково складає 68 млн пасажирів. Але що з цієї інформації зрозуміло пересічному містянину? Розглянемо результати дослідження під більш близьким для кожного кутом…

Як відомо, дослідження проводив Харківський національний автомобільно-дорожній університет з 12 по 21 травня поточного року.

Далі цитата зі звіту (пізніше до неї повернемося): “В обстеженні були задіяні 10 обліковців, які є фахівцями в області організації міських пасажирських перевезень та мають великий досвід проведення подібних обстежень”.

Обстеження проведено шляхом вибіркового візуального спостереження під час знаходження обліковців у транспортному засобі на маршруті, табличного анкетування даних, та наступного приведення за допомогою формул до зведених результатів.

Важливо: основну роль у дослідженні мають вхідні дані, які заносяться у формулу, тобто саме ті первісні обстеження кількості перевезених пасажирів кожним автобусом (тролейбусом, маршруткою).

Дуже важливо: перевізники були попередньо проінформовані про проведення обстеження, громадськість до контролю ходу дослідження не допустили. Єдине що вдалося змусити керівництво відділу транспорту – додати до звіту робочі документи (облікові картки), щоб потім можна було ознайомитися із даними, на основі яких робилися висновки. І це було не дарма – далі побачите чому.

Тепер до цифр.

Як вже зазначено вище 68 млн пасажирів на рік – цифра незрозуміла і мало про що комусь говорить, тому поступово перейдемо до ближчих кожному з нас даних.

Спрощено порахуємо: якщо 30 млн – комунальний транспорт, то маршрутки перевозять 38 млн., поділивши на нормативну (скільки має бути) кількість маршруток та кількість днів у році, отримаємо, що одна маршрутка за рейс в один бік перевозить менше 14 пасажирів.

#12пасажирів Ну шо… Порахували. :-/Якщо вірити цій інформації http://www.shans.com.ua/?m=inews&nid=30397, то…

Опубліковано Максимом Корнієнком П'ятниця, 20 липня 2018 р.

Але все не так просто…

Найважливіше: на рейси у нас виходять далеко не всі із 313 передбачених договорами маршруток і викатують вони зовсім не весь передбачений час із 6-ї до 22-ї (але в розрахунок тарифу враховуються витрати на утримання та заправку всіх).

Навіть проведене дослідження ХНАДУ свідчить, що під час обстеження (про яке перевізники були повідомленні і максимально намагалися ідеалізувати ситуацію) у будні дні на маршрути не виходить близько третини машин, а у вихідні – половина: замість загальних передбачених понад 6 тис. рейсів здійснюється 4 тис. у будні та 3 тис. у вихідні.

Розрахунки тут:

https://docs.google.cРom/spreadsheets/d/1Me6FpfGUfrtto3yISK4HAMPljOXdqlhy2Kp2RHOB5ho/edit?usp=sharing

Вже після виходу даної публікації, надійшла інформація від читачів, що згідно даних GPS-моніторингу протягом періоду перевірки спостерігалося деяке зростання кількості машин на лініях із наступним спаданням після її завершення.

Станом на 16.05:

Станом на 03.06:

Різниця у 18% – наче не так і багато… Можна б не звертати на це уваги, якби не одне але. Нагадаю, що на рейсах має знаходитися 313 маршруток. І тут два варіанти: машин немає фізично, чи на них відсутні датчики? (при чому в обох випадках із перевізниками мають бути розірвані договори у зв’язку із суттєвим порушенням їх вимог).

Буденний розподіл пасажирів за результатами дослідження ХНАДУ виглядає наступним чином: 58% користуються маршрутками та 42% комунальним транспортом (з них 2/3 тролейбусами та 1/3 автобусами). Чи так це насправді? Питання…

Середній показник перевезень на один рейс згідно розрахунку харківських фахівців становить 30 пасажирів у будні дні та 23 у вихідні. Він суттєво відрізняється від тих 14, про які ми згадували вище через значну кількість машин, що не виходять у рейси. Але й ці цифри навряд відповідають дійсності…

Чи дивно, якщо розрахунки робляться на основі ось таких даних:

  • маршрутка №3 – 5 пасажирів о 9-й ранку

  • маршрутка №4 – 10 пасажирів о 5-й вечора

  • маршрутка №7 – 13 пасажирів о 8-й ранку

  • маршрутка №9 – 10 пасажирів о 9 ранку

  • маршрутка № 15 – 7 пасажирів о 5-й вечора

  • автобус №65 (той що величезний Богдан) – 4 пасажири о 6-й вечора

  • тролейбус №5 – 20 пасажирів о 5-й вечора

  • тролейбус №10-а – 8-ма ранку увійшло 53 (і це дуже мало), вийшло 36 (решта розчинилися в повітрі)

  • і т.д.

Може й не дивно, коли моніторинг здійснювати, не дивлячись у салон?

#підрахуй пасажиропотік.15.05.2018 Тролейбус 13/18 №298.Чоловік весь час їхав спиної на останньому місці …пс: за моїми підрахунками – данні занижені мінімум у 2 рази!

Опубліковано Oleksii Klochkov Вівторок, 15 травня 2018 р.

Ну і наостанок перелік “фахівців із великим досвідом у сфері пасажирських перевезень”:

Рік вступу якби натягає, що основна маса – це студенти 1-3 курсів.

Все б нічого, але відтепер це офіційні дані, які зовсім випадково виявилися дуже близькими до розрахунків приватних перевізників (маршрутчиків), і які при наступному підвищенні тарифів (а воно не за горами) братиметься міською владою до уваги.